PROIECT ȘCOLAR EDUCAȚIONAL
“Prietenii mei
prin corespondență, internaționali”
1.Titlul
proiectului: “My International Penfriends”
B.Domeniu: Limba engleză
2.Perioada: an școlar 2019 – 2020
3.Parteneri:
Fondatori:
Daniela Buda, Școala Gimnazială "Vasile Alecsandri" Baia Mare,
Romania
Katja
Umlauf, Karl-Hagemeister-Grundschule
in Werder/Havel, Gluckstr.8., Germania
Parteneri:
Mariam Firanishvili, LEPL Tbilisi N 207 Public School, Georgia
Ketevan Kobakhidze, LEPL Tbilisi N 207 Public School, Georgia
Ketevan Kobakhidze, LEPL Tbilisi N 207 Public School, Georgia
Tamuna Zurabashvili, LEPL # 172 Public School, Tbilisi
Turkey
Sema Tokay, Ozel Yedi Bilim Okulları, Alanya Turkey
Beçin Balcı Özbey, Zonguldak İbrahim Fikri Anıl Ortaokulu, Turkey
Gülşen Ayaslı Çivi, Denizli Ticaret Odası Ahi Sinan İlkokulu, Kervansaray Mah. Barboros Bulvarı 3035 Sokak No: 12 Pamukkale/Denizli. TURKEY
Ibrahim Kayacan, 15 Temmuz Şehitleri Anadolu İmam Hatip Lisesi, GÜLÜÇ ÇENGELBURNU KDZ EREĞLİ ZONGULDAK, Turkey
Gülşen Ayaslı Çivi, Denizli Ticaret Odası Ahi Sinan İlkokulu, Kervansaray Mah. Barboros Bulvarı 3035 Sokak No: 12 Pamukkale/Denizli. TURKEY
Ibrahim Kayacan, 15 Temmuz Şehitleri Anadolu İmam Hatip Lisesi, GÜLÜÇ ÇENGELBURNU KDZ EREĞLİ ZONGULDAK, Turkey
Morocco
Tunisia
Neila Mersni, Ecole primaire El Amal hammamet, Hammamet Tunisia
Tetiana Tkach, Kaharlyk hub school #3.( Ukraine, Kyiv region).
Kenya
Msafiri Leparkiras, Ndonyo Nasipa Primary School, Kenya
Taiwan
Chien-hui Yu, Chongqing Junior High School, New Taipei City, Taiwan
4.Grup ţintă/beneficiari: elevi de 8-15 ani din scolile partenere
5. Descrierea proiectului:
Ne place să avem prieteni în toată lumea.
Vrem să facem schimburi de scrisori cu prietenii noștri din alte țări, să învățăm despre culturile și tradițiile lor, să ne îmbunătățim abilitățile de
comunicare în engleză și TIC pentru a comunica în situații de viață reale.
6. Scop, obiective
Elevii vor învăța:
·
Să își îmbunătățească abilitățile de
comunicare în limbi străine prin scrierea de scrisori în engleză.
·
Să facă
schimb de scrisori cu elevii din școlile partenere.
·
Să folosească
un limbaj adecvat în comunicare.
·
Să își
îmbunătățească stima de sine.
·
Să dezvolte
atitudini pozitive și toleranță față de persoanele care sunt diferite de ei.
·
Să afle
lucruri interesante despre culturile și modul de viață al partenerilor lor.
·
Elevii
și părinții lor vor face schimburi de experiență.
·
Profesorii
vor face schimburi de bune practici cu colegii din școlile partnere.
7. Resurse (umane, materiale, financiare, de timp);
Resurse umane: din școlile partenere: profesorii, elevii
Resurse materiale: portofolii, fişe,
aparat foto, calculator, videoproiector; fotografii, etc.
Activitățile vor fi realizate în sălile
de clasă, în cabinetul de informaticî, deoarece va fi necesara utilizarea
calculatoarelor și a internetului.
Resurse de timp: activitățile vor avea loc în școală, pe perioada anului școlar 2019-2020
8. Activităţi (denumire, loc, perioada, responsabili, rezultate
aşteptate)
Procedura de muncă:
- Elevii vor face schimburi de scrisori pe temele alese de
profesorii din școlile partnere. Fiecare elev va coresponda cu câte un elev din
fiecare școală partneră.
- Datorită faptului că structura anului școlar diferă de la școală
la școală (inclusiv vacanțele), a faptului că profesorii au nevoie de timp
pentru a scana și trimite scrisorile, respectiv pentru a printa scrisorile primite
de la parteneri, pentru ca proiectul să fie mai confortabil și mai puțin
stresant pentru elevi datorită termenelor de trimitere a materialelor, noi,
profesorii, am hotărât să fie trimise o scrisoare pe lună, conform temelor
stabilite de comun accord.
- Elevii pot ilustra scrisorile cu poze sau desene, etc.
- Comunicarea între parteneri va fi în limba engleză pe Twinspace,
blogul proiectului, în grupul de pe facebook, pe WhatsaApp, Skype.
- Activitățile se vor desfășura în școli.
- Elevii se pot întâlni cu prietenii lor și să comunice cu ei în
engleză prin video chat pe Skype.
- Echipa din Romania va face blogul proiectului și toți profesorii
parteneri vor publica pe blog scrisorile, articole prezentând avtivitățile lor
și feedback de la participanți.
- Am invitat și profesori și elevi din țări din afara Uniunii Europene
să participle la proiectul nostru, prin intermediul blogului. Deja avem
parteneri din India, Maroc și Algeria.
Temele scrisorilor:
Octombrie: prezentarea proprie: nume, vârstă, clasă, familie, animale
de companie,
Noiembrie: Orașul/ satul meu și școala mea: locație (țara, județul,
orașul/ satul, materii școlare, profesori, etc)
Decembrie: Sărbători de iarnă: (obiceiuri și tradiții
locale)
Ianuarie: Cântărețul/ formația/ actorul/ sportul meu
preferat.
Februarie: Interesele și hobiurile mele.
Martie: Sărbători de primăvară: obiceiuri și tradiții locale.
Mai: Ne pregătim de Ziua Internațională a Copilului – 1 Iunie. Cum îmi petrec vacanța de vară.
9.Rezultate aşteptate:
- Elevii își vor îmbunătăți stima de sine și competențele de comunicare în limba engleză și TIC.
- Elevii își vor face prieteni în țările partenere și vor afla informații despre culturile țărilor partenere.
- Profesorii vor contribui cu articole, fotografii și feedback pentru a disemina proiectul pe blog și pe Twinspace.
- Profesorii își vor îmbunătăți competențele de limba engleză și TIC.
- Profesorii vor face schimburi de bune practici cu colegii lor din școlile partenere.
- Articolele vor fi scrise în limba engleză și limbile materne, pentru o mai buna diseminare a proiectului în comunitățile locale.
- Pot fi implicați în activitățile proiectului și reprezentanți ai comunității locale.
10.Produse finale
- Elevii își vor îmbunătăți stima de sine și competențele de comunicare în limba engleză și TIC.
- Elevii își vor face prieteni în țările partenere și vor afla informații despre culturile țărilor partenere.
- Profesorii vor contribui cu articole, fotografii și feedback pentru a disemina proiectul pe blog și pe Twinspace.
- Profesorii își vor îmbunătăți competențele de limba engleză și TIC.
- Profesorii vor face schimburi de bune practici cu colegii lor din școlile partenere.
- Articolele vor fi scrise în limba engleză și limbile materne, pentru o mai buna diseminare a proiectului în comunitățile locale.
- Pot fi implicați în activitățile proiectului și reprezentanți ai comunității locale.
10.Produse finale
- scrisori
- Blogul proiectului: https://myinternationalpenfriends2019.blogspot.com
- Fotografii, etc.
11. Evaluarea activităților se va face pe baza materialelor
realizate de elevi până la sfârșitul anului școlar, pe baza fotografiilor
realizate la activități și cu ajutorul blogului proiectului, care este și un
jurnal de activități.
12. Mediatizarea și diseminarea se va face pe pagina proiectului
de pe platforma eTwinning, pe blog, pe Facebook și pe website-urile școlilor
partenere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu